راهنمای خرید و ست کردن لباس و کفش مناسب فصل پاییز

ست لباس و کفش پاییز

چگونه یک استایل پاییزه شیک داشته باشیم؟

استایل و ست‌های پاییزی مانند هر فصلی جذابیت و ویژگی‌های خاص خود را دارد. با وجود متغیر بودن هوا و ترکیب رنگی زیبای طبیعت، گستردگی و تنوع لباس‌ها را فراوان کرده و با رعایت نکاتی ساده می‌توان ست‌‌های پاییزه خاص و متفاوت داشت و بیشتر از همیشه درخشید.

 

رنگ‌های مناسب استایل پاییزی چیست؟

یکی از مزیت‌های پاییز طیف رنگی گسترده و گرم است. در این راستا می‌توانید از رنگ‌های تداعی کننده پاییز همچون ترکیب طیف‌های زرد و سبز و قهوه‌ای استفاده کرد. کرم یا شتری،زرد، نارنجی، قرمز و سبز از جمله رنگ‌های مناسب استایل پاییزی هستند که می‌توان از آن‌ها بهره کافی را برد. تنها نکته ای که در این رابطه باید رعایت کنید توجه به هارمونی رنگ‌ها با یکدیگر است. سعی کنید رنگ‌هایی را که با یکدیگر انتخاب می‌کنید هم رنگ نباشد.

چه لباس‌هایی را برای پاییز انتخاب کنیم؟

یکی از بهترین راهکارها برای انتخاب‌ لباس پاییزی با توجه به متغیر بودن آب و هوا، استفاده از لباس‌های لایه لایه است که به این ترتیب می‌توانید مشکل سرد و گرم شدن هوا را رفع کنید. در این روش به ترکیب لایه‌ها دقت کنید که همه لایه‌ها ضخیم نباشد که در آن‌ها احساس خفگی کنید. می‌توانید لایه‌های بیس و میانی را نازک و لایه بیرونی را ضخیم انتخاب کنید و با توجه به دمای هوا آن‌ها را کم و یا زیاد کنید. مورد دیگری که در این روش این است که می‌توانید با ترکیب رنگ‌های جذاب، یک ست پاییزه چشمگیر برای خود بسازید.

  1.  کت‌های چهارخونه یکی از بهترین نوع کت‌ها در فصل پاییز می‌باشند که ترکیب رنگی موجود در آن‌ها به راحتی با سایر لباس‌های شما در پاییز ست می‌شود.
  2. کت‌های جین به لحاظ سبک و زیبایی ظاهرشان انتخاب مناسبی برای ست‌های لایه لایه اسپرت هستند. پیشنهاد می‌شود که در فصل پاییز جین‌های تیره را جایگزین جین‌های روشن کنید.
  3. مانتو و کت‌های چرم نیز یکی از پوشش‌هایی است که می‌توان در پاییز از آن‌ها استفاده کرد. استفاده از چرم در تابستان بسیار گرم و در زمستان سرد است و پاییز بهترین فصل برای پوشیدن لباس چرم است که می‌تواند استایل شما را شیک و خاص کند.
  4. پافر جلیقه هایی پرحجمی هستند که همراه با یک بلوز یقه اسکی گزینه‌ایی مناسب و کاربردی برای فصل پاییز و استایل‌های پاییزی هستند.
  5. هودی و سوییشرت‌ها از جمله لباس‌های کاردبری در فصل پاییز هستند که می‌توانید در تیپ‌های اسپرت خود چه با پافر و چه به تنهایی بکار ببرید.
  6. ژاکت و مانتوهای بافت می‌تواند حسی از گرما و راحتی را به شما بخشند. می‌توانید یک ژاکت گشاد و راحت را برروی لباس‌های تنگ خود بپوشید و ترکیبی متعادل با سایر لباس‌های خود بسازید.
  7. بارانی همنطور که از نامش پیداست یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روزهای بارانی سال است.

چه کفشی مناسب فصل پاییز است؟

کفش‌های پاییزی بهتر است به صورتی باشد که سطح رویی پا و حتی الامکان ساق را پوشانده و از پاهای شما در برابر سرما محافظت کند. بوت‌ها انتخاب‌ مناسبی برای استفاده از در فصل پاییز هستند. سعی کنید کفش‌های بندی را انتخاب کنید تا بتوانید سایز کفش را متناسب با پاهای خود تنظیم کنید.

بهتر است رنگ‌های روشن را کنار گذاشته و رنگ‌های تیره را برای کفش‌های خود انتخاب کنید تا نور خورشیده را جذب کرده و پاهای شما گرم نگه داشته شود.

همانطور که به ظاهر خود اهمیت می‌دهید، سلامتی خود را نیز در اولویت قرار دهید وکفش‌های طبی ومناسب را انتخاب کنید. با توجه به استفاده از جوراب‌ ضخیم پاییزه، کفش‌هایی را انتخاب کنید که در پنجه آن‌ها فضای کافی برای انگشتان و گردش هوا فراهم باشد تا بتوانید به راحتی انگشتان خود را حرکت داده و از بروز بیماری‌های التهابی انگشتان پا جلوگیری نمایید.

نوع پنجه برای بیماران دیابتی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است افراد دیابتی از کفش‌های مخصوص دیابتی استفاده کنند.

کفش‌های عاج‌دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای کفش‌های پاییزه و روزهای بارانی هستند. کفش‌های عاج‌دار سلامت شما را تنظیم کرده و مانع از لیز خوردن شما در روزهای بارانی می‌شوند.

به تناسب استفاده از لباس‌های زیاد در فصل پاییز، وزن شما بالاتر رفته و فشار بیشتری به پاها وارد می‌شود. حتما در هنگام خرید دقت کنید که کفش‌ شما کاملا طبی و یا حداقل دارای کفی‌های طبی باشد.

به جنس رویی کفش دقت کنیم که در برابر سرما و گرما نشکند و ترک برندارد. و همچنین در داخل آن توکرکی باشد تا پا را گرم نگه دارد.

نکات مهم در ست کردن لباس و کفش پاییزه:

   - رنگ‌های طوسی، مشکی و قهوه‌ای تیره از جمله رنگ‌هایی هستند که با هر رنگی لباسی ست شده و قابل استفاده در هرموقعیتی هستند.

   - اگر از کت‌های چهارخونه استفاده می‌کنید، می‌توانید یکی از رنگ‌های تیره بکار رفته در کت خود را برای کفش انتخاب کنید.

   - شلوارهای اسپرت و جین را به راحتی می‌توانید با کفش‌های روزمره و پیاده روی در هررنگی ست کنید.

   - اگر تناژ لباس پاییزه شما بر پایه کرم، قهوه‌ای، سبز و سورمه ای است، کفش‌های با رنگ قهوه‌ای انتخابی مناسب برای شما می‌باشد. پس از رنگ مشکی این رنگ مناسب‌ ترین رنگ برای استفاده در محیط‌های رسمی و اداری است.

   - کفش‌های مشکی به راحتی با هررنگ لباسی در فصل پاییز، بجز رنگ‌های روشن قابل ست شدن است.

 

 

   - لباس‌های طوسی و زرد به همراه کفش طوسی می‌توانند یک ست پاییزه زیبا را بسازند. انتخاب یک بارانی طوسی با بوت طوسی در فصل پاییز می‌تواند استایل شما را جذاب تر سازد.

   - بوت‌های بلند را می‌توانید با شلوارهای جذب کتان و جین بپوشید. استفاده از یک یقه اسکی روشن با شلوار جین تیره و یا لگ به همراه بوت پاشنه بلند یک ست پاییزه زیبا برای بانوان است.

   - نیم بوت ها را به راحتی می‌توانید با شلوارهای راسته و دمپا ست کنید. پلیورهای بلند و گشاد به همراه یک کمربند زیبا را می‌توانید همراه با نیم بوت‌ها استفاده کنید.

   - اگر لباس شما تک رنگ است، می‌توانید با هررنگ کفشی که دوست دارید ست کنید. یک رنگ پوشیدن هیچ مشکلی در استایل پاییزه ایجاد نمی‌کند.

کلام آخر:

پاییز فصل رنگ‌هاست. با نگاهی کوتاه به رنگ‌های پاییزی می‌توان لباس و کفش‌های پاییزی خود را ست کرده و یک استایل پاییزه جذاب برای خود ساخت. داشتن ست‌های زیبا تنها برای جلب توجه نیست و برای تنوع در روحیه افراد نیز مفید است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب لباس‌های خود مد نظر قرار دهیم توجه به کیفیت آن‌هاست. توصیه همیشگی بر این است که بجای خرید و پر کردن کمد خود با لباس و کفش بی کیفیت، تعداد کمتری لباس با کیفیت بخرید و آن را در چند سال متوالی بپوشید.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر